dicimaal achter komma

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Locked
keesje

dicimaal achter komma

Post by keesje » Wed Sep 05, 2018 5:17 pm

De funktie calculator in formulier rond achter de komma wel met 8 cijfers, nu wil ik maar twee cijfers achter de komma. Hoe moet ik dit veranderen naar twee cijfers achter de komma.

Pablo

Re: dicimaal achter komma

Post by Pablo » Wed Sep 05, 2018 5:39 pm

Dit is standaard JavaScript functionaliteit.
Om af te ronden moet je een functie implementeren.

https://stackoverflow.com/questions/118 ... -necessary

keesje

Post by keesje » Wed Sep 05, 2018 5:48 pm

Bedankt voor je snelle antwoord. Als ik het juiste script vind waar moet ik dat dan neerzetten?

Pablo

Post by Pablo » Wed Sep 05, 2018 5:53 pm

Je moet de functie onderdeel maken van de expression. Hiervoor is wel enige kennis van JavaScript noodzakleijk. Dat kan ik je helaas niet leren.

Zie als voorbeeld 'example 4', waar de functie 'Number' is gebruikt.
http://wysiwygwebbuilder.com/conditions.html

keesje

Post by keesje » Wed Sep 05, 2018 7:21 pm

Hee kom op maak dat is even alstublieft. Als je een calculator maakt in wwb voor simpele sommen wie heeft daar iets aan als er 10 cijfers achter de comma staan? Niemand dus! Dus is de calculator bijna waardeloos. Ik zeg maakt het even af of zeg op zijn minst dit stukje script moet je daar plakken zo en zo zodat het ook gewoon goed is. Ik vind dat je dingen wel af moet maken. En je uitleg is aardig van je maar voor een leek niet te doen.

Pablo

Post by Pablo » Wed Sep 05, 2018 8:27 pm

Dit heeft niets met WWB te maken. Dit is standaard HTML/JavaScript. Ik kan er niet voor zorgen dat getallen automatisch worden afgerond, dat bepaalt de browser! De software kan niet weten wat jij met de getallen wilt doen en hoe je ze wilt presenteren, daarvoor is altijd script nodig.
Helaas is het niet mogelijk om voor ieder probleem een standaard oplossing maken. Er zijn miljoenen mogelijkheden en iedere gebruiker wil weer iets anders. Dus er zullen altijd gevallen zijn waarbij je zelf functies moet toevoegen. Dat geldt voor elke web design tool.
Als je een calculator maakt in wwb voor simpele sommen wie heeft daar iets aan als er 10 cijfers achter de comma staan?
Dus is de calculator bijna waardeloos.
Even voor de duidelijkheid: ik heb JavaScript niet uitgevonden, ik heb het alleen de optie toegevoegd om dit binnen je website te gebruiken. De achterliggende logica is standaard HTML/JavaScript.
Hee kom op maak dat is even alstublieft
Jammer dat je mijn hulp niet waardeert :(

keesje

Post by keesje » Wed Sep 05, 2018 8:45 pm

Jawel ik waardeer je hulp zeker, maar je zegt zelf als je bijv twee cijfers achter de comma wilt moet dit implementeren in de expression.
Dus daar maak ik uit op een regeltje java in een (welke?) expression neer zetten. Zo komt je uitleg over op mij. Oke als je het niet standaard in wwb kan implementeren dat kan. Maar dan kan je toch wel een juiste regeltje java geven en zeggen op welke plaats?
Of ik snap er helemaal niks van.
Je bent het toch met me eens dat 10 cijfers achter de comma voor het grootste deel van de mensen totaal onwenselijk is.

Pablo

Post by Pablo » Wed Sep 05, 2018 8:53 pm

Jawel ik waardeer je hulp zeker, maar je zegt zelf als je bijv twee cijfers achter de comma wilt moet dit implementeren in de expression.
Correct
1. Maak een JavaScript functie (of kopieer deze ergens vandaan) die een getal afrond op de manier waarzoals jij dat wilt.
2. Plaats de functie tussen de head tags.

Code: Select all

<script>
funtion getalAfronden(waarde)
{
    // jouw code
}
</script>
3. Neem de functie op in de expressie. Zie voorbeeld 4.
Je bent het toch met me eens dat 10 cijfers achter de comma voor het grootste deel van de mensen totaal onwenselijk is.
Dit is zoals het standaard werkt in JavaScript, dit heeft niet met WWB te maken. Daar kan ik niets aan veranderen.

keesje

Post by keesje » Wed Sep 05, 2018 9:10 pm

Bedankt, je moet je niet aangevallen voelen. Wat ik wil zeggen heel veel dingen in wwb zijn heel goed. Maar als je het logisch bekijk en je gaat een calculator maken moet je voor je die gaat maken bedenken is dat handig, hoe gaan ze die dan gebruiken, en hebben ze daar iets aan als er tien cijfers achter de comma staan. Dan zeg ik over dit ene onderdeel de calculator nee dat is het net niet. Het is hoe de meeste mensen het willen gebruiken niet handig om zoveel cijfers erachter te hebben. En dat jij daar technisch niets aan kan doen dat geloof ik, Maar het gaat om functionaliteit toch?
Maar wederom bedankt dat je me verder hebt geholpen.

Pablo

Post by Pablo » Thu Sep 06, 2018 5:59 am

Maar als je het logisch bekijk en je gaat een calculator maken moet je voor je die gaat maken bedenken is dat handig, hoe gaan ze die dan gebruiken,
Nogmaals, ik heb de calculator niet gemaakt. Dit is standard HTML/JavaScript functionaliteit. Dit is gewoon zoals het werkt, daar kan ik niet aan veranderen.

Maar dat betekent niet dat je het niet kunt gebruiken. Je hebt alle JavaScript functies tot je beschikking om het precies te maken zoals jij dat wilt.

Zie ook:
https://www.wysiwygwebbuilder.com/forum ... =5&t=78076

keesje

Post by keesje » Thu Sep 06, 2018 3:48 pm

Het enige wat ik nu in expression heb gezet is dit (([Editbox16] * 1.00).toFixed(2)) Waarbij editbox 16 mijn totaal incl btw is. Ik moet het wel editbox noemen want als ik het een andere naam geef werkt niet, er zit een storingkje in.
Ik kan geen 1 editbox een andere naam geven.

Wat wil je met welke rekensom dan ook altijd bereiken? Een uitkomst! Vandaar het belang van twee cijfers achter de comma.

Dit had jou antwoord moeten zijn jij maakt er een heel verhaal van, met een script hier en dat daarbij. Het is dus hoe ik zei 1 regeltje hoe moeilijk kan het zijn. Dit zou op je voorbeeld site moeten staan.

Maar toch bedankt voor je hulp.

jerryco

Post by jerryco » Fri Sep 07, 2018 10:50 am

Hou eens op met dat gezeur. Deze geweldige man is een programmaschrijver en niet je persoonlijke webprogrammeur.
// Love is the acceptance of nothing /

Locked