Extensie Secure FTP

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
Fonzie1953

Extensie Secure FTP

Post by Fonzie1953 » Mon Nov 12, 2018 12:20 pm

Hallo Pablo en leden

Ik heb de extensie Secure FTP aangeschaft en geïnstalleerd. Ik gebruik de SFTP met SSH2. Met de knoppen "Test" en "Verkennen" zie ik de bestanden op de server, dus hij maakt dan wel verbinding met de server en laat de bestanden en mappen zien in mijn publish folder.
Als ik op de knop "publiceren" druk krijg ik wel het scherm "bezig met publiceren"en de teksten:

***Start of publish***
Scanning publish folder
Found 35 file(s)
Maar hier blijft hij hangen en gebeurt er verder niets. Als ik na een tijdje dan op "annuleren" druk hangt het programma vast en moet ik het programma opnieuw opstarten.

Kunt u me zeggen wat het probleem zou kunnen zijn? (het met gewoon FTP heeft het altijd goed gewerkt.)

Dank voor uw tijd en moeite.
Fons van Kleijnenbreugel

Pablo

Re: Extensie Secure FTP

Post by Pablo » Mon Nov 12, 2018 2:30 pm

Misschien blokkeert je firewall de data verbinding?
Heb je alle poorten opengezet voor de applicatie?

Fonzie1953

Post by Fonzie1953 » Sun Nov 18, 2018 2:41 pm

Hallo Pablo,

De firewall heeft zijn poorten voor inkomende en uitgaande verbindingen openstaan voor WYSIWYG.
Ik heb nog wat testjes gedaan.

Als ik bij 'publiseren website' onder knop 'lokatie wijzigen' en op de knop 'verkennen' druk krijg ik een scherm met mijn bestanden en mappen op de webserver. In dat zelfde scherm kan ik met de knoppen rechts in het scherm bestanden uploaden en downloaden van en naar mijn desktop pc. Dus de communicatie tussen webserver en PC is goed.

Als ik nu bij publiseren kies voor 'Gehele Web Site' en 'publiseer alleen HTML bestanden' dan plaatst hij (in mijn geval) de bestanden index.css, index.js en index.html op de webserver. Dus dat werkt ook, hoewel ik alleen niets zie bovenin in de voortgang balk. Hij blijft in mijn geval helemaal licht blauw tot hij klaar is en komt met 'Successfully published!'. Dan wordt de voorgangbalk ineens helemaal donkerblauw.

Als ik bij publiseren kies voor 'Gehele Web Site' en 'Publiseer alle bestanden' dan gaat het fout en hangt het programma en moet ik het programma opnieuw opstarten.

Bedankt voor je tijd.
Fons van Kleijnenbreugel

Pablo

Post by Pablo » Sun Nov 18, 2018 4:32 pm

Misschien heb je bestandsnamen gebruikt die niet 'web safe' zijn?
Bijvoorbeeld namen met spaties?
Of misschien worden bepaalde bestanden niet door de server geaccepteerd?

Wat staat er in de publiceer log?

Fonzie1953

Post by Fonzie1953 » Mon Nov 19, 2018 1:45 pm

Hallo Pablo,

Kwam er nu achter dat als ik start met "alle bestanden publiseren' en ik wacht dan een minuutje of 5 en ik doe verder niets, komt het met de melding dat het publiseren succesvol is gelukt. Als ik dan ga kijken op de webserver heeft hij ook alle bestanden geplaatst. Maar ik zie tijdens het uploaden geen bestanden in het scherm voorbij komen, zoals je dat met FTP wel ziet gebeuren. Er komt alleen het ***start*** en ***End*** tekst en dat het publiseren gelukt is, en het verwijderen van temp files. Dit staat dan ook in het logbestand.

Als ik tijdens het publiseren met mijn muis ergens in het programma klik, hangt het programma, klik ik dan nog een keer krijg ik het scherm "WYSIWYG webbuilder reageert niet. Heb dan de keuze 'programma afsluiten' of wachten tot het programma reageert.
Als ik klik op 'wachten tot programma reageert' en ik wacht dan ook weer een minuutje of 5, krijg ik weer het normale programma venster en de melding dat het publiseren succesvol is gelukt. Dus ondanks dat het programma leek te hangen, bleef hij op de achtergrond toch de bestanden uploaden en heeft ook weer alle bestanden op de server geplaatst.
Het werkt wel, maar met wat rare situaties. ook met een test met een andere website heb ik hetzelfde probleem.

Wil dit topic hierbij afsluiten, ik hoef ook niet zo dikwijls te publiseren, en ik kan altijd nog FTP gebruiken.
Bedankt voor het meedenken en je prachtige programma.

Fons

Pablo

Post by Pablo » Mon Nov 19, 2018 2:07 pm

Misschien heb je de log van de extensie uit staan (op warning level)?
In dat geval zie je niets totdat de het publiceren klaar is.

Zie ook de documentatie.

Post Reply