Ingebouwde PHP formulier processor.

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
Marinehospitaal

Ingebouwde PHP formulier processor.

Post by Marinehospitaal » Thu Dec 27, 2018 1:14 pm

Voor het inschrijven voor onze reünie maar ik gebruik van een inschrijfformulier, welke voor verzending gebruik maakt van de ingebouwde PHP formulier processor. Dit werkt prima tot ik een wijziging aanbreng. Zodra ik het email adres in de processor aanpas werkt het formulier niet meer, er wordt niets meer verzonden of hij komt in ieder geval niet meer aan. Het formulier gaat naar info@marinehospitaal.nl en dat wil ik wijzigen in inschrijving@marinehospitaal.nl maar zodra ik dat gedaan heb is het uit met de pret. Ook het terugzetten naar het oude adres geeft geen herstel.

https://www.marinehospitaal.nl/inschrijving2/index2.php

Wat doe ik hier nu fout?

Pablo

Re: Ingebouwde PHP formulier processor.

Post by Pablo » Thu Dec 27, 2018 2:08 pm

Wat gaat er precies mis?
Is er een foutmelding?
Heb je alle bestanden gepubliceerd?

Merk op dat ik aan de website niet kan zien wat de instellingen zijn. Daarvoor heb ik het project bestand nodig.

Zie ook:
http://www.wysiwygwebbuilder.com/forum/ ... 10&t=82134

Marinehospitaal

Post by Marinehospitaal » Thu Dec 27, 2018 4:09 pm

Wat gaat er precies mis?
Na de wijziging is er geen verzending van het formulier meer

Is er een foutmelding?
Er is geen foutmelding er lijkt niets te gebeuren

Als ik een nieuw project maak met alleen dat formulier
en ik upload het naar de server (Hostnet) zie ik via de file manager geen ..wbs alleen de losse bestanden
Kan ik dat bestand naar u zenden ????

Pablo

Post by Pablo » Thu Dec 27, 2018 4:35 pm

Bedoel je dat het formulier wel lijkt te werken maar dat de email niet wordt verstuurd?
Wanneer dat het geval is dan is er waarschijnlijk iets mis op de server. De email wordt namelijk door de server verstuurd (via PHP mail, een functie van de server).
De web host kan achterhalen waardoor het mis gaat. Bijvoorbeeld omdat de SMTP server niet goed staat ingesteld.

Ik denk niet dat het direct wordt veroorzaakt door de software want andere gebruikers hebben hier geen melding van gemaakt. En als zoiets als dit niet zou werken dat had ik het allang geweten (en opgelost).

Het .wbs bestand staat op je computer. Meestal in de 'documenten' map.

Marinehospitaal

Post by Marinehospitaal » Thu Dec 27, 2018 5:05 pm

Het formulier werkt prima tot ik een wijziging aanbreng
Ik wil niet eigenwijs zijn maar als het werkt tot ik een wijziging aanbreng in de geadresseerde zit de fout toch niet in de server?

Pablo

Post by Pablo » Thu Dec 27, 2018 6:09 pm

Heb je alle bestanden gepubliceerd?
Is het enige verschil het email adres of heb je nog meer gewijzigd?

Zoals je op dit forum kunt zien, is het nog niet voorgekomen dat het probleem door de software zelf veroorzaakt werd.
Alle soortgelijke problemen waren allemaal te wijten aan een configuratie fout.

- controleer of je alle bestanden hebt gepubliceerd.
- controleer alle instellingen (SMTP, PHP mailer enz.)
- neem contact op met de webhost en vraag hen in de server log te kijken waarom de email niet wordt verstuurd.

Marinehospitaal

Post by Marinehospitaal » Thu Dec 27, 2018 8:45 pm

Nog een keer een korte poging het duidelijk te omschrijven.

Ik maak gebruik van de ingebouwde PHP formulier processor.

Het formulier wordt gezonden naar het email adres info@marinehospitaal.nl DIT WERKT PRIMA PERFECT NERGENS AANKOMEN

Als ik nu het email adres in de ingebouwde PHP formulier processor wijzig naar inschrijving@marinehospitaal.nl wordt hij niet verzonden!

De enige wijziging is dus de geadresseerde, verder is er geen enkele wijziging !!!!!
Terugzetten naar het oude adres helpt dan ook niet meer.

En ja het zijn bestaande werkende adressen.

Pablo

Post by Pablo » Thu Dec 27, 2018 10:02 pm

:? :? :?
je hoeft niet tegen me te schreeuwen, ik heb echt de beste intenties om je te helpen!

Voor het script maakt het niet uit welk email adres je gebruikt. In alle gevallen wordt exact hetzelfde code gegenereerd. Tenzij je andere instellingen hebt gewijzigd.
De server kan echter bepaalde beperkingen hebben met betrekking tot het gebruikte email adres (of andere instellingen).

De enige manier om er achter te komen waarom de server de emails niet (meer) verzend, is door contact op te nemen met de webhost.
Zij kunnen in de log zien wat er mis gaat.
Zodra we dat weten kan ik je verder helpen met de juiste instellingen of andere tips.

Of anders: wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe code?

Marinehospitaal

Post by Marinehospitaal » Fri Dec 28, 2018 2:42 pm

Natuurlijk is het echt niet mijn bedoeling geweest als een schreeuwer bij u over te komen.
Hopelijk wil u het zien als een wanhopige poging mijn vraag duidelijk te omschrijven,
wat niet lukte omdat de vragen op mijn vraag al in mijn eerste vraag omschreven werden.

Ik maak al jaren met veel plezier gebruik van WWB en heb daar een redelijk mooie website mee kunnen bouwen.

Dat het "Design je website visueel (What-You-See-Is-What-You-Get).
• Geen HTML kennis nodig! Drag & drop objecten op de web pagina." ,
niet helemaal opgaat voor ontwerpers met twee linkerhanden ben ik inmiddels wel achter.

Wel dat sommige projecten die niet lukten door een kleine aanpassing met uw hulp eenvoudig bleken te zijn.

Pablo

Post by Pablo » Fri Dec 28, 2018 6:10 pm

Om je hierbij te kunnen helpen moet ik eerst weten wat je exact hebt gedaan. De software heeft duizende opties en ik kan aan de website niet zien welke instellingen je hebt gebruikt en wat er op de server mis gaat.

Zoals gezegd, de emails worden door de server verstuurd. Dus als hier iets mis gaat dan kan alleen de web host aangeven waarom het niet (meer) werkt.
Elke server is weer anders dus er is geen generieke oplossing die overal werkt.

Post Reply