invoegen symbool en link naar telefoonnummer

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
hendrikjd

invoegen symbool en link naar telefoonnummer

Post by hendrikjd » Wed Jan 02, 2019 11:24 am

Ik probeer een symbool in te voegen en daaraan een link te koppelen.
Dit is een telefoonsymbool. Zodra ik dat heb ingevoegd ontstaat een vierkantje ipv een telefoontje. Op zich geen probleem want bij direct een voorbeeld hierna zie ik een telefoontje in de voorbeeldpagina in de browser. Maar vervolgens wil ik hier een link naar een telefoonnummer aan koppelen.
Ik selecteer 'Link' en kies voor 'telefoonnummer' ipv link naar een pagina (of website o.i.d.) en plaats het betreffende telefoonnummer erin.
Wanneer ik daarna terugkeer naar de opmaakpagina is mijn vierkantje gewijzigd in een '=~' of '??'

Als ik daarna op voorbeeld klik is het symbool gewijzigd in die '=~' en kan ik bij de melding van chrome kiezen voor een gekoppelde app 'Telefoon'
Daarna start een pop-up-schermpje (leeg) en even later is dat ook weer verdwenen. Dat laatste zal wel met de pop-up-blocker van doen hebben maar de voorloop ervan snap ik al niet. Waarom gaat dat fout? Ik heb me het ongeluk gezocht naar een werkwijze maar zowel in de handleiding als op het forum zie ik niets op 'symbool' of 'symbolen'.

(Ik gebruik de laatste versie van WWB 12)

Pablo

Re: invoegen symbool en link naar telefoonnummer

Post by Pablo » Wed Jan 02, 2019 12:26 pm

Waar heb je dit symbool precies gevonden?
Misschien heb je een symbool gebruikt dat niet 'unicode compliant' is?
Ook kan het voorkomen dat het lettertype het symbool niet ondersteund.
Helaas, heb ik hier geen invloed op. Symbelen en tekst is standaard Windows functionaliteit.
Het is betrouwbaarder wanneer je FontAwesome gebruikt voor symbolen.

hendrikjd

Post by hendrikjd » Wed Jan 02, 2019 6:17 pm

Gewoon, wanneer ik kies voor symbool (standaard lettertype Arial) dan krijg ik keurig het symbool te zien. Ook wanneer ik voorbeeld in browser doe.
Maar zodra ik hem selecteer om er een link naar telefoonnummer van te maken dan wordt het eerst een rechthoekje en vervolgens, als ik naar het doel ga (kies voor telefoonnummer i.p.v. link naar webpagina) dan wordt het ineens een vraagteken. Ook bij voorbeeld in browser.
Wanneer ik het symbool als afbeelding ga omzetten dan zal dat w.s. wel lukken.

Maar dan vraag ik me af wat het doel is om iets om te zetten naar 'Telefoonnummer'
Want in windows10 leidt dat in ieder geval nergens naar. Is dat bedoeld voor een website die je op een smartphone opent?
Ik zoek een mogelijkheid om een telefoonnummer te verbergen als je niets verder doet op de site. Door op iets te klikken wordt het telefoonnummer pas getoond. Wat kan je daarvoor in de plaats dan gebruiken?

Pablo

Post by Pablo » Wed Jan 02, 2019 6:27 pm

Sorry, maar ik kan het symbool niet vinden.
Maar ik heb een willekeurig ander symbool gekozen er dat lijkt gewoon te werken (ook in Windows 10).
Misschien ligt het aan de computer?

Zoals gezegd zou je ook een fontawesome icon kunnen gebruiken. Dat is de beste manier om symbolen aan je website toe te voegen.

Post Reply