site search

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
User avatar
marenko
 
 
Posts: 156
Joined: Mon Aug 19, 2013 1:25 pm
Location: Gistel
Contact:

site search

Post by marenko »

Hallo

Op mijn website www.kerk-in-gistel-eernegem.be heb ik op de masterpagina een site search geplaatst.
Ik heb deze naar een voorbeeld volledig ingesteld (you tube hernan pena wysiwyg webbuilder site search)
Alsook heb ik een pagina met zoekresultateen ingesteld en daarin een inlineframe.

Hoe ik ook probeer ik krijg maar geen zoekresultaat te zien in het frame.
Ik heb ook de zoekindex geactiveerd hulpmiddelen/ zoek index

ik heb mijn project gestuurd naar support@pablosoftwaresolutions.com om een volledig inzicht
Zou het mogelijk zijn om mijn instellingen te bekijken en mij te wijzen op de fout waardoor ik het zoekresultaat maar niet te zien krijg.

Nog een vraagje hoelang duurt het voor de zoekindex opgebouwd is?
Met dank
User avatar
Pablo
 
Posts: 21708
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: site search

Post by Pablo »

De zoekfunctie lijkt voor gewoon mij te werken. Misschien heb je het probleem al opgelost?
Wanneer ik bijvoorbeeld 'eenheid' invoer en enter klik dan openen de resulaten in een andere pagina.

De zoekindex wordt (direct) aangemaakt wanneer je de website publiceerd.
User avatar
marenko
 
 
Posts: 156
Joined: Mon Aug 19, 2013 1:25 pm
Location: Gistel
Contact:

Re: site search

Post by marenko »

Dank u wel om dit te bekijken.
Ik heb nog eens alle instellingen doorlopen en heb auto complete aangevinkt.
Inderdaad ik merk dat sommige woorden een resultaat geven alhoewel ik ook merk dat dit geen volledig resultaat geeft.
als ik bijvoorbeeld zoek op contactpersonen krijg ik geen resultaat. En dat zou belangrijk zijn dat een bezoeker kan zoeken op contactpersonen en naar de pagina doorstuurt. En toch komt het woord contactpersonen voor op de website.
Zou er een beperking zijn in de zoekopdrachten? of snap ik de werking niet van de zoekopdrachten.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21708
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: site search

Post by Pablo »

Heb je alle bestanden gepubliceerd? Want het lijkt erop of de zoekindex maar voor 3 pagina's is gegeneneerd.

Merk op dat de zoekfunctie alleen woorden kan zoeken, het script weet niet het verschil tussen standaard woorden en namen.
Daarvoor heb je een op een database gebaseerde oplossing nodig, waarbij de namen in een specifiek database veld zijn opgeslagen,
User avatar
marenko
 
 
Posts: 156
Joined: Mon Aug 19, 2013 1:25 pm
Location: Gistel
Contact:

Re: site search

Post by marenko »

Als ik vragen mag waaraan kan je zien of alle pagina's zijn geindexeerd.
maw waar kan ik merken dat er pas drie pagina's in aanmerking komen voor de zoekopdracht?
Is daar een instelling voor? Wat moet ik dan doen voor een een volledige opname naar zoekopdracht toe?
User avatar
Pablo
 
Posts: 21708
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: site search

Post by Pablo »

De index wordt aangemaakt tijdens het publiceren van de (gehele) website. In principe is het gewoon een bestand met alle tekst. Het is geen doorlopend proces, het gebeurt alleen tijdens het publiceren van alle pagina's.
Dus je moet alle pagina's in één keer publiceren, alleen dan wordt de complete index aangemaakt.
User avatar
marenko
 
 
Posts: 156
Joined: Mon Aug 19, 2013 1:25 pm
Location: Gistel
Contact:

Re: site search

Post by marenko »

OK dank u wel voor het inzicht.
Ik zal nogmaals de volledige website publiceren en uittesten.
Misschien eerst alle bestanden ivm de website verwijderen van de server en dan opnieuw publiceren.
ik test het uit !
User avatar
marenko
 
 
Posts: 156
Joined: Mon Aug 19, 2013 1:25 pm
Location: Gistel
Contact:

Re: site search

Post by marenko »

Wat een goed rezultaat !!! Stapsgewijze te werk gaan en een logische invulling met een volledig opnieuw uploaden van alle bestanden en met dankzij uw gedegen hulp, heeft tot een goede oplossing gezorgd.
via support stuur ik een privacy vraag.
Post Reply