modal layer niet modal

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
Jorus
 
 
Posts: 104
Joined: Mon Jan 04, 2016 1:39 pm

modal layer niet modal

Post by Jorus »

Op een pagina waar ik veel objecten/layers etc heb uitgezet blijft er 1 object/shape aan, daarbovenop voeg ik een Modal Layer toe waarbij de achtergrond donker wordt. De Modal Layer staat in de 'Move to Front' order. Echter wanneer ik dit F5/preview dan staat de Modal Layer achter de het object/shape. Wanneer ik Ctrl A/alles selecteer en in een nieuwe pagina alles plak en opnieuw F5/preview dan wordt de Modal Layer wel zoals hoort bovenop het andere object weergegeven. Moet ik nu die eerste pagina helemaal opnieuw in elkaar zetten? Want het lijkt dat daar iets misgaat.. waar moet ik het zoeken?
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: modal layer niet modal

Post by Pablo »

Om je hierbij te kunnen helpen heb ik het project bestand nodig.

Zie ook:
viewtopic.php?f=10&t=82134
Jorus
 
 
Posts: 104
Joined: Mon Jan 04, 2016 1:39 pm

Re: modal layer niet modal

Post by Jorus »

Hier vast de url van de website zelf, valt hier al iets uit op te maken?

https://url verwijderd..

(de grote vierkant/shape hoort bij de Modal layer maar wordt niet voorop weergegeven)

Als ik 'select all' doe en de inhoud op een nieuwe pagina plak, dan geeft ie de Modal Layer wel goed weer..
Last edited by Jorus on Tue May 21, 2019 1:34 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: modal layer niet modal

Post by Pablo »

Ik kan add de HTML code niet zien wat je gedaan hebt, daarvoor heb ik het project bestand nodig.
Jorus
 
 
Posts: 104
Joined: Mon Jan 04, 2016 1:39 pm

Re: modal layer niet modal

Post by Jorus »

Ik heb het werkbestand via de mail gedeeld. Ik begrijp dat het hierdoor iets langer duurt voordat ernaar gekeken wordt maar prefereer het zo. Bvd mee te kijken.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: modal layer niet modal

Post by Pablo »

Bedankt voor het sturen van het project.
Het probleem wordt veroorzaakt door de grote hoeveelheid (geneste) layers die je hebt gebrukt.
De bootstap modal heeft een z-index van 1050 dus als er meer objecten op de pagina staan dan kan deze niet correct worden weergeven.

Mijn advies:
- ik zie geen goede reden waarom je geneste layers gebruikt. Dit maakt de layout onnodig gecompliceerd. Layers zijn niet bedoeld om op deze manier te worden gebruikt.
- de opties 'relative resizing' hebben in dit geval geen zin. Dit voegt alleen maar extra HTML code toe en kan overwachte bijwerkingen hebben
- formulieren mogen niet in een layer worden geplaatst. Gebruik in plaats daarvan de 'enable form' optie van de layer zelf.
Jorus
 
 
Posts: 104
Joined: Mon Jan 04, 2016 1:39 pm

Re: modal layer niet modal

Post by Jorus »

Dank voor de reactie.

Ik heb de vele layers gebruikt omdat ik voor iedere Layer een aparte Event wilde toepassen. Achteraf gezien had ik wellicht beter met Merged Object kunnen werken. Ik heb alle 'Relative' eigenschappen van alle layers verwijderd. En van de Modal Layer heb ik Enable Form toegepast. Het probleem blijft echter bestaan.
De bootstap modal heeft een z-index van 1050 dus als er meer objecten op de pagina staan dan kan deze niet correct worden weergeven.
Ofwel 1050 is teveel(?) Ik wist niet dat er een grens was.. Het probleem bestaat enkel met het toepassen van een Modal Layer. Wanneer ik de Modal Layer instelling vervang voor een andere type Layer, werkt het goed.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: modal layer niet modal

Post by Pablo »

Deze beperking geldt alleen voor Bootstrap modal.

Je kunt eventueel deze code proberen:

Code: Select all

<style>
#aamodalz.modal
{
    z-index: 9999 !important;
}
</style>
Jorus
 
 
Posts: 104
Joined: Mon Jan 04, 2016 1:39 pm

Re: modal layer niet modal

Post by Jorus »

De gouden code. Het werkt! Dank!
Post Reply