tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Text in bepaalde delen van mijn pagina's zijn niet te veranderen in WWB. Als je hem aanklikt verdwijnt het stuk tekst. Alleen zie je de "grepen". Als je dan een ander stuk aanklikt komt het terug. Bij de eigenschappen staat geen font family wat wel bij andere stukken tekst staat. Dit was eerder niet zo.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Misschien staat er iets over de tekst heen?
Zonder te zien wat je precies hebt gedaan is het voor mij lastig hier iets zinnigs over te zeggen.
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Nee dat is het niet. Ik heb een pagina naar je toegestuurd. Het gaat om het stuk tekst reserveren
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Wat moet ik precies doen om het probleem te zien?
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Probeer de tekst in de laatste al te veranderen. Dat gaat bij mij niet. En dat op meerdere pagina's
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Ik kan de tekst zonder problemen aanpassen.

Wat heb je precies gedaan voordat het niet meer werkte?
Misschien is er iets op je computer gewijzigd?
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Kuin je de alinea reserveren aanpassen? Als ik op de tekst klik om aan te passen verdwijnt de tekst helemaal en dan na weer klikken word de tekst weer zichtbaar en ik kan het dus niet aanpassen.
Ik heb versie 14.3.4 32 bit geinstalleerd. En ik heb Maven pro als font bijde Opties in Google fonts aangeklikt.
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Ik heb Maven pro als font bij de Opties in Google fonts verwijderd en nu werkt het weer. maar nu ziet de tekst in WWB er raar uit althans het lijkt of er verschillende lettertypes gebruikt zijn
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Kun je de alinea reserveren aanpassen?
Ja.
Als ik op de tekst klik om aan te passen verdwijnt de tekst helemaal en dan na weer klikken word de tekst weer zichtbaar en ik kan het dus niet aanpassen.
Op mijn computer zie ik geen probleem.
Misschien heb je andere software op je computer geinstalleerd die het gedrag van tekst beinvloed?
Of misschien 'denkt' je virusscanner dat het font een virus is?
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Ik heb net windows 10 opnieuw geïnstalleerd op mijn computer en behalve MS office en WWB nog nauwelijks andere software geïnstalleerd. Als het virusprogramma zou denken dat het font een virus is zou die toch niet alleen een paar regels zo zien? En alle tekst voor mijn website is al jaren geheel in Maven pro.

Nadat ik maven pro weggehaald heb uit Optie/ Font/ Google font kan ik de tekst weer wijzigen, maar het ziet er raar uit in WWB. Alle stukken tekst zijn "klein schrift". Echter bij 1 stuk staat in de Properties bij Class de opmerking: klein schrift en bij het andere stukken tekst staat dat niet.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Wanneer je een fonts verwijder dan kan het systeem deze niet meer renderen dus het is logish dat het er dan vreemd uit ziet. Dus daar zou ik niet te veel aandacht aan besteden.

Misschien staan de DPI instellingen van Windows anders dan voorheen?
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Ik snap het niet. Ik wil graag maven pro als font gebruiken binnen WWB en ik wil graag alle tekst kunnen bewerken. Wat moet ik daar voor doen? DPI instellingen van windows zijn standaard, althans ik heb niets veranderd. Maar als dat zo was zou dan niet alle tekst anders zijn? Er zijn nu delen tekst die binnen WWB er verschillend uit zien.

Zonder Maven Pro in de google fonts manager kan ik de tekst bewerken, maar er is een deel wat binnen WWB veel niet goed is. Het is te groot en dan kan ik de pagina niet correct uitlijnen. Eigenlijk zou dat ook niet hoeven want er is niets gewijzigd aan de tekst en het was goed. In preview is er te veel ruimte, omdat de teksten anders in WWB in elkaar overlopen.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

k wil graag maven pro als font gebruiken binnen WWB en ik wil graag alle tekst kunnen bewerken.
Dat kan natuurlijk. het werkte immers voorheen ook.
Maar als dat zo was zou dan niet alle tekst anders zijn? Er zijn nu delen tekst die binnen WWB er verschillend uit zien.
De DPI instellingen hebben invloed op de weergave van tekst, dus daarom dacht ik dat het misschien daarmee te maken heeft.
Je geeft zelf aan dat je Windows opnieuw hebt geinstalleerd dus misschien is daar wat misgegaan?
Binnen WWB is er niets gewijzigd en niemand ander heeft dit probleem dus lk denk niet dat het direct met de software te maken heeft.
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

DPI instellingen van windows zijn standaard, althans ik heb niets veranderd. Maar als dat zo was, zou dat dan niet bij alle tekst zo zijn? Er zijn nu delen tekst die binnen WWB er verschillend uit zien.
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Ik heb gemerkt dat als ik het stuk tekst aanklik (zeg maar om te bewerken), dat het er dan uit ziet zoals het moet. Maar als ik het "loslaat" en iets anders aanklik, dan komt weer de verkeerde tekst terug. Ik kan het ook kopiëren en dan ziet het er normaal uit.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Misschien had je bij de vorige installatie 'High DPI support' geactiveerd in Tools->Options->User Interface?
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Ik denk het niet. Maar zou dat dan voor het ene stukje tekst gelden en voor het andere niet. Ik heb nu een stuk tekst gevonden op een andere pagina dat deels normaal is en deels anders in het zelfde stuk tekst.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Dat zou kunnen in combinatie met bijvoorbeeld een ontbrekend lettertype.
Het is lastig hier iets over te zeggen aangezien het bij mij zonder problemen werkt.
Het is ook de eerste keer dat dit optreed, dus ik weet neit zo goed of ik er iets aan kan doen. Het lijkt computer gerelateerd.
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Als ik de tekst kopieer is er geen probleem bij de kopie dus dan lijkt het me niet aan het ontbrekende lettertype te liggen. Ook het stuk wat deels goed en deels niet goed is.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Tekst editing is standaard Windows functionaliteit is (rich edit)
C:\Windows\System32\msftedit.dll

Misschien is het bestand msftedit.dll corrupt?
Of misschien is het bestand overschreven door een oudere versie?

Op mijn computer is de bestand versie:
10.0.17763.1
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Bij mij ook dd 15 sept 2018
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Heb je ook een andere computer waarop je het kunt proberen zodat we zeker weten dat het geen probleem van je computer is?
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Ik was op dezelfde gedachte gekomen en daar is het probleem niet aanwezig.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Misschien kun je een verschil ontdekken in de (Windows) instellingen?
ART
 
 
Posts: 237
Joined: Fri Sep 28, 2012 3:25 pm

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by ART »

Aan welke instellingen denk je dan?
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: tekst deels onzichtbaar bij aanklikken

Post by Pablo »

Iets met tekst / DPI / compatibility.
Post Reply