Na upgrade naar BWW15 problemen met font size

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
Raf Borremans
 
 
Posts: 13
Joined: Fri Oct 13, 2017 1:47 pm

Na upgrade naar BWW15 problemen met font size

Post by Raf Borremans »

Hello Pablo,

Na upgrade van BWW14 naar BWW15 zijn er problemen met de font size in de bestaande pagina's.
In design mode is alles perfect en op de website (zie voorbeeld https://www.k-snba.be/Geschiedenis.html) is de fontsize veel te groot.
tekst wordt getoond in een inlineframe
getest met webbrowser is google chrome op PC en iPad
en in Safari op iPad
User avatar
Pablo
 
Posts: 21702
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Na upgrade naar BWW15 problemen met font size

Post by Pablo »

Ik denk dat dit te maken heeft met de DPI configuratie.

Zie ook:
https://www.wysiwygwebbuilder.com/forum ... 10&t=85917
Raf Borremans
 
 
Posts: 13
Joined: Fri Oct 13, 2017 1:47 pm

Re: Na upgrade naar BWW15 problemen met font size

Post by Raf Borremans »

Ik heb de settings aangepast zoals vermeld in uw vorige post maar het probleem blijft.
Het probleem doet zich alleen voor met een standaard textbox. Wanneer de tekst omrand is gaat na publish op de website de tekst buiten de rand komen. Als je wilt kan ik je een WBS met 1 pagina doormailen waar je zal merken dat het probleem in de designmode zit. Op deze pagina staan verschillende tekstobjecten op met dezelfde Arial 10 Font en in designmode is de textbox te zien met een kleinere font terwijl na publish alles Ok is.
op http://livebdg.k-snba.be/ vindt je deze pagina terug met de tekst buiten de rand van de textbox.
in BBW14 was er geen probleem
User avatar
Pablo
 
Posts: 21702
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Na upgrade naar BWW15 problemen met font size

Post by Pablo »

Ik denk toch nog steeds dat het probleem gerelateerd is aan de DPI configuratie.
Wanneer deze niet correct staat ingesteld dan wordt de tekst groter (of kleiner) weergeven.

Het is zeer onwaarsdchijnlijk dat het probleem in de software is anders hadden vele andere gebruiker dit probleem al eerder gemeld.
En zoals je kunt zien heeft op het fourm heeft niemand anders.

Heb je echt alle opties uit de FAQ gecontrolleerd?
Raf Borremans
 
 
Posts: 13
Joined: Fri Oct 13, 2017 1:47 pm

Re: Na upgrade naar BWW15 problemen met font size

Post by Raf Borremans »

Ik heb WWB14 terug geïnstalleerd en daar dezelfde pagina volledig opnieuw aangemaakt en is er geen probleem.
Ik heb alle combinaties van settings gebruikt die je gister verzonden hebt ook in de regedit, geen oplossing.
Als er probleem zou zijn met de DPI settings, waarom is er dan geen probleem in WWB14 ?
Kan ik je die WBS-file met 1 pagina doorsturen dan kan je zelf controleren wat er mis is.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21702
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Na upgrade naar BWW15 problemen met font size

Post by Pablo »

Versie 14 maakte geen gebruik van Direct2d (hardware acceleration) en was niet 'DPI-aware', dus daarom werkt dit anders.

Als je het project beschikbaar maakt dan zal ik er naar kijken, maar ik verwacht hiermee geen problemen.
Raf Borremans
 
 
Posts: 13
Joined: Fri Oct 13, 2017 1:47 pm

Re: Na upgrade naar BWW15 problemen met font size

Post by Raf Borremans »

Hey Pablo,

Je had gelijk, probleem was de D2D setting in regedit, is nu op 0 gezet, ik deze reeds gewijzigd maar schijnbaar is die toen niet bewaard.
Helaas moet ik alle textboxen over de hele website opnieuw aanmaken.

Bedankt voor de hulp
User avatar
Pablo
 
Posts: 21702
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Na upgrade naar BWW15 problemen met font size

Post by Pablo »

Dat zou niet hoeven. Nadat je de DPI hebt gewijdigd zou de tekst er hetzelfde uit moeten zien als bij vorige versies.
Post Reply