Welke naam geef ik mijn pagina's en afbeeldingen?

Veel gestelde vragen (en antwoorden) over WYSIWYG Web Builder.
Locked
User avatar
Pablo
 
Posts: 21508
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Welke naam geef ik mijn pagina's en afbeeldingen?

Post by Pablo »

WYSIWYG Web Builder slaat de project bestanden die alle pagina's van een web site bevatten op met de .wbs extensie.

Zodra de pagina's klaar zijn, moeten ze worden geconverteerd naar HTML zodat de browser ze kan weergeven.

De naam van de HTML bestanden wordt bepaald aan de hand van de pagina naam zoals opgegeven in de Site Manager.

Dus als de pagina in de Site Manager de naam 'index' heeft wordt het uiteindelijke HTML bestand index.html. Indien de pagina een andere extensie moet hebben (zoals .php of .asp), dan kan dit opgegeven worden inde Pagina eigenschappen.

Hier zijn een aantal richtlijnen voor het benoemen van uw web pagina's:

1. Voeg niet de .html of .htm extensie toe aan de pagina naam.
Web Builder zal automatisch .html extensie (of .php, .asp, enz) toevoegen wanner de pagina wordt gepubliceerd.

2. Noem de homepage van een web site altijd "index", dit is de meest gangbare naam voor homepage.

3. Gebruik altijd kleine letter voor bestandsnamen, de meeste web servers zijn hoofdletter gevoelig en zullen waarschijnlijk problemen hebben met het vinden van pagina's met de naam "Index" of "INDEX".

4. Gebruik geen spaties of andere speciale tekens (\ / : * ? " < > |) in de pagina naam, houdt de naam eenvoudig:

"pagina1"
of
"mijn_produkten"

5. Gebruik underscores (_) om woorden te verbinden.

6. De naam van een pagina mag niet beginnen met een cijfer.
'2015_naam' is incorrect.
'naam_2015' is correct

De bovengenoemde regels gelden ook voor afbeeldingen, ID's en andere web gerelateerde bestanden.
Locked