Hoe maak ik de overgang van versie 2.x naar 3.x?

Veel gestelde vragen (en antwoorden) over WYSIWYG Web Builder.
Locked
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Hoe maak ik de overgang van versie 2.x naar 3.x?

Post by Pablo »

Eén van de grootste verschillen tussen versie 2.x en 3.x is dat de nieuwe release meerdere pagina's in één (.wbs) bestand kan bevatten.
Dit betekent dat alle pagina's van een website onderdeel moeten zijn van één Web Builder project. Dit maakt het een stuk eenvoudiger om de complete website te beheren en voorkomt allerlei problemen met dynamisch gegenereerde afbeeldingen e.d.

Je kunt bestaande .wbp bestanden (versie 2.x) importeren in Web Builder 3.x.
Voor meer details over deze procedure zie:
viewtopic.php?p=6357

Een ander groot verschil is de manier waarop fonts (lettertypes) zijn geimplementeerd. Versie 2.x gebruikte punt groottes voor de meeste objecten. Version 3.x gebruikt uitsluitend in groottes in pixels (voor betere compatibiliteit met browsers and niet-standaard DPI instellingen).
Het kan dus zijn dat bij geimporteerde bestanden, de grootte van de lettertypes moet worden aangepast. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de navigationbalken, hier konden in V2 maar 7 optiers worden gekozen (in punten), in V3 zijn er nu 18 opties (in pixels)!
Omdat alle pagina's die onderdeel zijn van een web site nu in één bestand worden ondergebracht, worden ook interne links anders gemanaged. Navigationbalken/menubalken kunnen automatisch synchroniseren op basis van de web site structuur, waardoor het veel eenvoudiger wordt om de website te beheren.

Backup bestaande bestanden!
Alhoewell Web Builder geen geen bestaande bestanden verwijderd of overschrijft, adviseren wij toch regelmatig een backup te maken voor het geval je misschien zelf per ongeluk bestaande bestanden verwijderd:
1. Maak een backup van de templates map. Indien Web Builder geinstalleerd is in C:\Program files\WYSIWYG Web Builder, dan is dit de C:\Program files\WYSIWYG Web Builder\templates map.
2. backup de Web Builder bestanden, deze worden normaal gesproken opgeslagen in de Mijn Documenten\WYSIWYG Web Builder map.
Locked