Footer kopiëren mislukt in breakpoints

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
Colin
 
 
Posts: 29
Joined: Fri Jul 14, 2017 12:27 pm
Location: Utrecht

Footer kopiëren mislukt in breakpoints

Post by Colin »

Hallo allemaal,

Ik heb onder elke pagina op mijn website een pagina footer staan, deze staat vol met meerdere social media icons en een copyright tekst. Mijn footer is in 3 formaten (default, 320 en 768). Wanneer ik iets wil veranderen in de footer dan doe ik dit en vervolgens kopieer ik deze en plak ik deze op elke andere pagina van mijn website. Voorheen ging dit perfect, maar sinds ik de laatste update heb gedaan, klopt de footer niet meer in de break points, waardoor ik op elke pagina alles handmatig moet aanpassen. Is hier een instelling/oplossing voor?

Ik weet dat er ook zoiets is als Masterpage/Masterframe maar dit vind ik altijd erg vervelend werken omdat dit nooit goed gaat met mijn menubalk die achter alle tekst/afbeeldingen gaat.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Footer kopiëren mislukt in breakpoints

Post by Pablo »

Breakpoint data van een footer wordt niet meegenomen bij kopieeren/plakken, want de context van de breakpoints is alleen geldig binnen de huidige pagina.
De breakpoint data is relatief aan de default view en die default view is meestal kompleet anders in een andere pagina.

Ik denk zelf toch dat het beter is om een master frame of master pagina te gebruiken, die zijn hier speciaal voor bedoeld.

Wanneer het niet goed gaat met de menubalk dan heb je waarschijnlijk een instelling verkeerd staan.
Als je het menu om een header plaatst en 'in front of content' selecteert, dan zou het goed moeten gaan.
Colin
 
 
Posts: 29
Joined: Fri Jul 14, 2017 12:27 pm
Location: Utrecht

Re: Footer kopiëren mislukt in breakpoints

Post by Colin »

Bedankt voor uw reactie, ik ga dan toch maar een master pagina maken.

Echter lukt het me nog steeds niet om de ''responsive menu'' balk in de master pagina te verwerken. Ik kan namelijk ''in form of content'' (de verkeerde instelling) niet vinden.

Daarnaast zit mijn menubalk ook niet in de pagina header omdat de menubalk niet bovenaan de website staan maar onder het logo. Het logo verwerken in de pagina header met de menubalk lukt niet omdat deze 2 verschillende achtergrond kleuren hebben. Kan ik in plaats van de pagina header hier ook de layer voor gebruiken?

Alvast bedankt!
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Footer kopiëren mislukt in breakpoints

Post by Pablo »

De optie 'in front of content' is alleen beschikbaar in een pagina header.

Een overlappend menu moet dus in een pagina header staan anders is dit niet er automatiseren en moet je zelf een z-index toevoegen (afhankelijk van struktuur van de pagina).
Colin
 
 
Posts: 29
Joined: Fri Jul 14, 2017 12:27 pm
Location: Utrecht

Re: Footer kopiëren mislukt in breakpoints

Post by Colin »

Het is me gelukt, dank u wel.
Post Reply