Layout grid 'vakjes' benaderen als een content place houder?

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
ShadowMakerSdR
 
 
Posts: 9
Joined: Fri Oct 06, 2017 11:56 am

Layout grid 'vakjes' benaderen als een content place houder?

Post by ShadowMakerSdR »

Hallo,

In het verleden gebruikte ik een content place holder om blogposts die ik als aparte pagina's gemaakt had via een soort 'inhoudsopgave' (een text object, waarbij elke regel een aparte link had) op de pagina te krijgen.
Dat werkte (als ik het me goed herinner, het is een paar jaar terug alweer) door die content place holder als 'target' gebruiken van de link.

Nu vind ik de nieuwe/moderne layoutgrids etc er heel strak uitzien en heel flexibel werken, maar ik heb geen idee of en zo ja hoe ik de inhoud van één van de 'vakjes' van zo'n grid dynamisch kan veranderen. Dus: door een link aan te klikken een ander artikel te laten verschijnen, zonder dat de rest van de pagina opnieuw geladen hoeft te worden (of zonder dat ik 30+ identieke pagina's aan hoef te maken, alleen vanwege de artikeltekst)
Is dit mogelijk of zit ik helemaal in de verkeerde richting te denken?
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Layout grid 'vakjes' benaderen als een content place houder?

Post by Pablo »

Een 'content place holder' is bedoeld als onderdeel van een master frame. Het is (en was) niet mogelijk hier naar te linken.
Misschien ben je in de war met een 'inline frame'?
ShadowMakerSdR
 
 
Posts: 9
Joined: Fri Oct 06, 2017 11:56 am

Re: Layout grid 'vakjes' benaderen als een content place houder?

Post by ShadowMakerSdR »

Dank voor de snelle reactie.

Misschien gebruik ik ook niet de juiste terminologie.

In dat project heb ik inderdaad een master page.
Ik heb een pagina 'artikelen.html' waarop die master page staat met een content place holder.
Daarnaast heb ik losse pagina's bijv artikel1.html, artikel2.html etc, die in hun page properties Enable Master Frame op 'true' hebben staan met ./artikelen.html als het Master Frame.

Op die artikelen.html pagina heb ik een lijst gemaakt met artikel 1, artikel 2 etc, waarbij artikel 1 een klikbare link is naar artikel1.html die vervolgens op artikelen.html op de plek van de Content Place Holder wordt ingevuld. Dat noemde ik 'ernaar linken'.

En ik hoopte dus dat het mogelijk zou zijn om een Layout Grid of Flexgrid oid te gebruiken om in één keer iets te maken als

header header header
artikel keuzelijst
footer footer footer

waarbij ik het artikel steeds dynamisch kan vervangen door in de keuzelijst een selectie te maken, zoals ik dat ook deed met die Master pagina.

Ik hoop dat ik het op deze manier iets beter heb omschreven.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Layout grid 'vakjes' benaderen als een content place houder?

Post by Pablo »

Dit is ook mogelijk met layout grids.

Zie deze tutorial:
"How to use Master Frames with Layout grids?"
http://wysiwygwebbuilder.com/master_frame.html
Post Reply