Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
User avatar
nosca50
 
 
Posts: 7
Joined: Fri Jan 08, 2016 9:26 am
Location: Bilzen
Contact:

Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Post by nosca50 »

Beste,
Ik heb mijn website enigszins aangepast en opnieuw upgeload. Als aanpassing heb ik de achtergrond van mijn pagina gewijzigd en heb gekozen in de masterpagina voor texture in de opmaak voor alle pagina's. Ik heb de volledige site dan gepubliceerd maar de vorige achtergrondkleur blijft door komen. Indien ik iets verander in de tekst dan is deze verandering doorgevoerd maar de achtergrondkleur wordt niet aangepast. In sommige pagina's helemaal niet, in andere pagina komt eerst de oudere kleur door en dan verandert dit in de nieuwe 'texture' gekozen kleur.
Mijn website www.eigenbilzen.nu
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Post by Pablo »

Waar moet ik precies kijken om het probleem te zien?
Misschien geeft je browser de oude versie vanuit cache weer?
User avatar
nosca50
 
 
Posts: 7
Joined: Fri Jan 08, 2016 9:26 am
Location: Bilzen
Contact:

Re: Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Post by nosca50 »

Ik heb mijn vraag ook gericht bij de provider one.com en krijg ik als antwoord:

Wat betreft de achtergrond op uw website. Als ik uw website open wordt eerst de lichte achtergond geladen en daarna heel snel de grijze achtergrond. Mogelijk heeft u meerdere achtergronden boven elkaar geplaatst en geeft dit een probleem in de weergave.

Ik adviseer u tevens de varnish cache uit te schakelen op momenten dat u aan de website werkt.

Als u nog vragen heeft, kunt u altijd opnieuw contact met ons opnemen via e-mail. Voor technische vragen kunt u ook terecht bij onze Live Chat service op onze site: www.one.com/chat.

Nu ben ik een leek in computertaal en dergelijke. Mijn oude achtergrond (licht bruin) komt steeds door op bepaalde pagina's en niet mijn nieuwe texture achtergrond. Bij sommige pagina's komt eerst de oude en springt dan over naar de nieuwe achtergrond. men spreekt daar van varnisch cache uitschakelen. Waar kan ik dat vinden bij wysiwyg?
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Post by Pablo »

Waar moet ik precies kijken om het probleem te zien?
Hoe zou het eruit moeten zien?

Cache heeft niets met WWB te maken. Dit meot op de server worden ingesteld via htaccess.
User avatar
nosca50
 
 
Posts: 7
Joined: Fri Jan 08, 2016 9:26 am
Location: Bilzen
Contact:

Re: Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Post by nosca50 »

In het begin heb ik de site aangemaakt en heb ik een oranje-bruine achtergrond gekozen. Ik heb dan aanpassingen doorgevoerd en heb ook gekozen voor een andere achtergrond, namelijk texture en dus een grijze gespikkelde achtergrond. Bij het openen van de website komt bij de meeste pagina's eerst de oranje-bruine kleur door die dan snel verdwijnt en dan komt de grijze kleur. Somige pagina's komt de grijze kleur onmiddellijk maar er zijn ook verschillende pagina's waarbij de oranje-bruine kleur blijft.

Ik veronderstel dat ik deze achtergrond kleur toch niet op een andere manier kan wijzigen dan op de site-eigenschappen de kleur te wijzigen en/of zo ook in de master pagina, of ben ik hier fout?

Dus de kleur moet grijs gespikkeld zijn.

Ik heb nog een vraagje tussendoor; Zijn er nergens workshops of dergelijke waar iemand les geeft in het werken met Wysiwyg?
User avatar
nosca50
 
 
Posts: 7
Joined: Fri Jan 08, 2016 9:26 am
Location: Bilzen
Contact:

Re: Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Post by nosca50 »

Ik heb ook problemen met de fotogalerij bij one.com. Ik heb dat gemeld en het volgende antwoord gekregen;

Het lijkt er op dat u wijzigingen doet in de webruimte, waardoor de galerij niet meer werkt. Er zijn namelijk bestanden geupload in de map /galerij/ op 10 mei, wat waarschijnlijk de oorzaak is dat de galerij stopt met werken. Mogelijk upload u oude bestanden in de map /galerij/

Ik wil u vragen om de inhoud, zie link: https://one-docs.com/tools/pastebin/R1CZC74e te gebruiken voor uw index.html bestand in map de galerij en ervoor te zorgen dat de directory precies zo wordt genoemd als het subdomein, dan zou de galerij weer moeten werken zolang u er niets meer aan verandert.

Als u nog vragen heeft, kunt u altijd opnieuw contact met ons opnemen via e-mail. Voor technische vragen kunt u ook terecht bij onze Live Chat service op onze site: www.one.com/chat.
User avatar
nosca50
 
 
Posts: 7
Joined: Fri Jan 08, 2016 9:26 am
Location: Bilzen
Contact:

Re: Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Post by nosca50 »

De link welke zij doorgeven leidt naar een html code. Ik ken niets van html dus weet ook niet hoe ik dat kan integreren.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Post by Pablo »

Ik heb dan aanpassingen doorgevoerd en heb ook gekozen voor een andere achtergrond, namelijk texture en dus een grijze gespikkelde achtergrond. Bij het openen van de website komt bij de meeste pagina's eerst de oranje-bruine kleur door die dan snel verdwijnt en dan komt de grijze kleur. Somige pagina's komt de grijze kleur onmiddellijk maar er zijn ook verschillende pagina's waarbij de oranje-bruine kleur blijft.
Dit is normaal en is gerelateerd aan de hoeveelheid content op de pagina. De browser laad eerst de basis stijlen (kleuren) en daarna pas afbeeldingen zoals de textures.
Dus als sommige pagina's meer afbeeldingen hebben dan duurt het langer om deze te laden.
Wanneer je een andere 'begin-kleur' wilt, stel dan tijdelijk de achtergrond op 'solid' in, wijzig bruin naar bijvoorbeeld wit en daarna weer naar 'texture'.
Zijn er nergens workshops of dergelijke waar iemand les geeft in het werken met Wysiwyg?
Nee, maar er zijn wel veel YouTube video beschikbaar. Bijvoorbeeld: http://www.wysiwygwebbuilder.com/video_tutorials.html

Ik ben niet bekend met one.com, dus daarbij kan ik helaas niet helpen. Daar gaat voor mij warschijnlijk ook veel tijd in zitten.
User avatar
basstuuk
 
 
Posts: 146
Joined: Fri Apr 03, 2009 10:55 am
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Post by basstuuk »

https://www.dapsonishmeal.com/videos.html kijk eens bij Dapson op website daar staan veel video's


De meeste problemen doen zich voor als er oude bestanden op de server blijven staan.

Groet Bas
User avatar
nosca50
 
 
Posts: 7
Joined: Fri Jan 08, 2016 9:26 am
Location: Bilzen
Contact:

Re: Website wordt niet weergegeven zoals in WB opgemaakt

Post by nosca50 »

Bedankt aan iedereen voor de informatie. Ik heb de achtergrond als blanc ingesteld en dus is ze nu blanc. Ik ga het voorlopig zo laten.
Post Reply