Versie 16.0.4 en AVAST

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

Versie 16.0.4 en AVAST

Post by gibbel »

Beste,
Ik heb net een upgrade gedaan naar versie 16.0.4 en kreeg een melding van AVAST-Virus checker dat er een mogelijk probleem kon zijn. Hij wilde de installatie niet meteen uitvoeren, pas na enige tijd melde Avast me dat er geen probleem was maar het is toch vreemd dat Avast dit eerst diende na te kijken? Deze melding heb ik vroeger nooit eerder gehad. Uiteindelijk kwam wel de melding dat alles in orde was en kon ik installeren.
Ik wil dit alleen maar even melden, zodat jullie er ook van op de hoogte zijn.
GRTZ...
User avatar
Pablo
 
Posts: 21575
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Versie 16.0.4 en AVAST

Post by Pablo »

Er zit uiteraard geen virus in de software.
De software heeft digitale signature, dus een virusscanner zou deze als betrouwbaar moeten zien.

Image

Dit is dus een bug in AVAST-Virus checker.
wwonderfull
 
 
Posts: 1255
Joined: Fri Aug 21, 2020 8:27 am

Re: Versie 16.0.4 en AVAST

Post by wwonderfull »

Allereerst bevat wwb nooit een virus, daar kan ik op wedden in een antivirusprogramma. Ten tweede ben ik een voormalige antivirusgebruiker.Ik heb meer dan 7 antivirusprogramma's gebruikt, samen met veel optimalisatoren en hulpprogramma's. Om eerlijk te zijn met mijn 11 jaar ervaring in het gebruik van; antivirus zelf is soms het virus waardoor u denkt dat u een virus heeft. Na het verwijderen heb je het gevoel dat de computer is aangetast, het bestand ontbreekt, fouten, een slordige pc en nog veel meer bijwerkingen. Toen Windows 10 eindelijk werd bijgewerkt, gaf Microsoft al een ingebouwde antivirus, een Windows-verdediger die Microsoft op de knieën zou hebben gebracht als er geen virus zou worden geïdentificeerd.

Met alles gezegd in het kort, denk niet dat avest uw pc kan redden. Windows is het grootste virus waarop u werkt en dat al uw gevoelige gegevens privé bewaart zonder dat u het weet 🙂

En met dat gezegd adviseer ik u en alle anderen die het misschien begrijpen om geen antivirus te gebruiken. Dank je 🌹
Post Reply