Soort van Smoelenboek

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
User avatar
webwoody
 
 
Posts: 53
Joined: Fri Mar 23, 2007 9:22 pm

Soort van Smoelenboek

Post by webwoody »

Om een stuurgroep zich te laten voorstellen wil ik een soort van Smoelenboek maken. Helaas bots ik op het op juiste plaats tonen van hun voorstelwoordje. Wat heb ik gedaan:
- 5 foto's in gelijk formaat gemaakt en in layoutgrid (6 vakjes) geplaatst
- ontvangen teksten in voor elk persoon aparte layer (Mode: sticky layer en orientatie: middle-center) geplaatst
- elke foto voorzien van event onmouseover: weergeven en onmouseout: verbergen

Als ik het in een voorbeeldweergave bekijk werkt het zoals ingesteld. Publiceer ik het dan staan de teksten niet meer middle-center maar waar ze in broncode staan??? Heb aangepaste pagina, images maar ook voor zekerheid css dir geupload

Is er wellicht een betere manier waarmee ik bovenstaande presentatie kan realiseren?
User avatar
Pablo
 
Posts: 21571
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Soort van Smoelenboek

Post by Pablo »

Er is geen verschil tussen de HTML voor lokale preview en de gepubliceerde HTML. In beide gevallen wordt exact dezelfde code genereerd.
Dus ik denk dat niet alle bestanden zijn gepubliceerd.
User avatar
webwoody
 
 
Posts: 53
Joined: Fri Mar 23, 2007 9:22 pm

Re: Soort van Smoelenboek

Post by webwoody »

Heb nu alles in betreffende directory overgezet en inderdaad zie ik nu een gelijke weergave. Zijn bestanden van oudere datum dan ook aangepast? Dacht alles van vandaag te hebben overgezet....

Nog één probleem. Heb de sticky layers : "Boven Centraal" ingesteld maar nu verdwijnt het bovenste stuk van de tekstjes onder header van masterframe die ik gebruik. Kan ik dat nog sturen/beinvloeden?
User avatar
Pablo
 
Posts: 21571
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Soort van Smoelenboek

Post by Pablo »

Het is lastig je te helpen zonder te zien wat je precies hebt gedaan.
Maar, als je Layout grid hebt gebruikt dat kun je de margin van de bovenste layout grid aanpassen om deze onder de header te laten beginnen.
User avatar
webwoody
 
 
Posts: 53
Joined: Fri Mar 23, 2007 9:22 pm

Re: Soort van Smoelenboek

Post by webwoody »

Op http://beta.gendtvooruit.nl/index.php is mijn pagina opbouw te zien. Ik heb een layoutgrid met een padding boven van 175. Daarin vertoeven diverse layoutgrids met items. Rond 1300 start de grid met de foto's die de tekstlayers tonen. Dus die boven marge is niet de oplossing
User avatar
Pablo
 
Posts: 21571
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Soort van Smoelenboek

Post by Pablo »

Ik bedoelde "margin", niet padding.
User avatar
webwoody
 
 
Posts: 53
Joined: Fri Mar 23, 2007 9:22 pm

Re: Soort van Smoelenboek

Post by webwoody »

Sorry Pablo, ik zie in de layoutgrid settings nergens "margin" staan om in te stellen.
Had op index pagina de eerste layoutgrid al met padding boven op 175 ingesteld waardoor die onder header start. Dit heeft echter geen invloed op positie tekstlayers.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21571
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Soort van Smoelenboek

Post by Pablo »

Je kunt de margin instellen via het 'Arrange' menu of rechter muis menu.
Post Reply