Probleem met installatie

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
janso
 
 
Posts: 1
Joined: Sat Aug 07, 2021 11:04 am

Probleem met installatie

Post by janso »

Tijdens installatie van de laatste upgrade (16.4.2) krijg ik de volgende foutmelding en dien ik de installatie te stoppen.

Interne fout: failed to expand shell folder constant "userdocs"

Graag info om dit euvel ASAP op te lossen.
Jan
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Probleem met installatie

Post by Pablo »

Ik denk niet dat dit direct met de installer te maken heeft, deze is in de afgelopen jaren niet gewijzigd. En anders zouden er wel meer gebrukers hier last van hebben en zoals je op het forum kunt zien werkt het voor alle andere gebruikers.
De fout wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een firewall of virusscanner die de 'Documents' map blokkeerd.

Mogelijke oplossingen:
- herstart de computer en zorg ervoor dat er geen andere applicaties actief zijn
- voer de setup uit als adminstrator.
- geef de setup voldoende rechten om bestanden te kunnen installeren in de firewall/viruscanner/randsomeware protectie.
- zorg er ook voor dat je dezelfde versie installeerd (32 of 64 bit)

Een andere reden kan zijn dat je de vorige keer de software met andere credentials hebt geinstalleerd. In dat geval heeft de setup misschien ook geen toegang tot de documents map.
Je kunt dat oplossen door dezelfde credentials te gebruiken als de vorige keer of de map (tijdelijk) te hernoemen voor het uitvoeren van de setup zodat deze opnieuw wordt aangemaakt met de huidige credentials.
Daarna kun je de bestanden van de backup kopieren naar de nieuwe map.

Zie ook:
https://www.google.com/search?submit=Se ... serdocs%22
Post Reply