Browser

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
Jack
 
 
Posts: 10
Joined: Mon Aug 08, 2022 11:15 am

Browser

Post by Jack »

Hallo,
Heb een pagina gemaakt in wwb17 en heb het op de server gezet.
Dat werkt prima totdat ik iets heb veranderd aan de pagina en terug zet op de server.
De eerste keer is de pagina prima te zien op de browser en de tweede keer (de veranderingen) zie ik de veranderingen niet en blijf de pagina zien die ik het eerst heb gemaakt.
Is hier iets voor dat de browser geschiedenis wordt gewist zodat ik de veranderingen wel krijg te zien, heb mijn geschiedenis in de browser ook al gewist maar het probleem blijft dat ik de oude pagina blijf zien.
Dus ik krijg de veranderingen niet te zien.
Ik load alles met het ftp programma die ik gevonden heb op de wwb site naar de server.

MvG Sjak.....
:roll:
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Browser

Post by Pablo »

Het is lastig je hierbij te helpen zonder te weten wat je precies hebt gedaan.
Maar het is belangrijk om ter weten dat de software niets doet met cache, dit moet je configureren op de server (via htaccess).

Misschien heb je de pagina niet op dezelfde lokatie gepubliceerd?
Of misschien is er een probleem met de server cache?
Jack
 
 
Posts: 10
Joined: Mon Aug 08, 2022 11:15 am

Re: Browser

Post by Jack »

Hallo,
Zal even bij de server eigenaar informeren.
One.com gebruik ik, en ook al jaren, met een hele lange tussen stop tot nu.
Mijn laatste wwb was volgens mij toen Eddie nog forum operator was. Heb alle sites weg gedaan en met frisse moed met 1 er van door gegaan.
Die heb ik totaal leeg gemaakt.
Die ik nu gebruik is http://www.hidn.eu

Mvg Sjak.....
User avatar
Nanno
 
 
Posts: 136
Joined: Sun Oct 31, 2021 12:53 pm

Re: Browser

Post by Nanno »

Hallo Sjak,

de software van Pablo heeft een eigen ingebouwde upload functie. Stel de juiste gegevens in binnen Webbuilder en gebruik die upload.
Soms duurt het even voordat de server de wijzigingen verwerkt is mij opgevallen. Vooral het css gebeuren. Dit is ook afhankelijk van welk type browser je gebruikt.
Je kan ook handmatig een aantal keer achter elkaar op F5 drukken om de cache te legen. Het wissen van de geschiedenis heeft niks met de opslag van de opmaak te maken, dit wordt apart opgeslagen in de browser.

Een kleine tip voor op je website, pas eerst het formaat foto aan voordat je hem in Webbuilder gebruikt. Het laden duurt erg lang bij zware bestanden.

Groet,

Nanno
Jack wrote: Thu Aug 11, 2022 11:40 am Hallo,
Heb een pagina gemaakt in wwb17 en heb het op de server gezet.
Dat werkt prima totdat ik iets heb veranderd aan de pagina en terug zet op de server.
De eerste keer is de pagina prima te zien op de browser en de tweede keer (de veranderingen) zie ik de veranderingen niet en blijf de pagina zien die ik het eerst heb gemaakt.
Is hier iets voor dat de browser geschiedenis wordt gewist zodat ik de veranderingen wel krijg te zien, heb mijn geschiedenis in de browser ook al gewist maar het probleem blijft dat ik de oude pagina blijf zien.
Dus ik krijg de veranderingen niet te zien.
Ik load alles met het ftp programma die ik gevonden heb op de wwb site naar de server.

MvG Sjak.....
:roll:
User avatar
Pablo
 
Posts: 21578
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Browser

Post by Pablo »

Ik heb meer informatie nodig om je te kunnen helpen.
Wat heb je precies aangepast?
Waar heb je de website naar toe gepubliceerd?
Staan er fouten in de publish log?

Merk op dat dit heel waarschijnlijk een configuratie probleem is, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat er iets mis is met de software anders hadden andere gebruikers hier ook wel een probleem mee.
Jack
 
 
Posts: 10
Joined: Mon Aug 08, 2022 11:15 am

Re: Browser

Post by Jack »

Hoi,
Zal mij er verder in verdiepen kijken of het lukt, zal de wwb upload eens proberen.
Bedankt.

Sjak
Post Reply